10 alimente sănătoase care rezistă mai mult în cămară 1


După două săptămâni de stat în casă, am descoperit că nu am reușit să îmi consum mâncarea din cămară, deși nu am exagerat cu achiziționarea în exces a alimentelor. Suprinderea mea a fost să descopăr ce consum mai mult. Din observațiile mele: pâinea s-a terminat prima. Când am terminat pâinea, pentru că nu am făcut până acum pâine în casă, am făcut un fel de lipii improvizate. Ouăle și alea s-au consumat mai rapid decât te poți aștepta. Brânza a dispărut așa cum mă vezi și cum te văd. Tonul a rămas neatins. Clar, tre’ să mâncâm mai mult pește.

Pentru că în această perioadă este bine să cumpărăm alimente sănătoase care să le putem păstra mai mult timp, iată lista mea de 10 alimente care nu trebuie să îți lipsească din cămară.

Numărul 1 Mălai

No, suntem români sau nu suntem români? Mi se pare imposibil ca nici măcar o persoană din casă să nu poate să prepare un pui de mămăligă.

Fie că vrei să admiți sau nu, mămăliga este un aliment sănătos. Printre beneficiile ei pot fiind și calmarea gastritei și a ulcerului, mălaiul are, pe lângă efectul de reducere a acidității, și o acțiune ușor calmantă, sedativă. Deja salivez după o porție de mămăliguță cu brănză și smântână. Dacă iei în considerare și faptul că două sau trei pungi de mămăligă te pot ține ceva timp, atunci rămâne doar problema alimentului numărul 2.

Numărul 2 Brânza

Privind așa către mămăliguța menționată anterior, mă gândeam la brânza de burduf. Probabil una dintre cele mai dorit tip de brânză în mămăliga ta este branza de burduf. Această branză nu doar că are un gust superb, dar rezistă și foarte bine. Termenul de expirare pentru branza de burduf poate fi și de 3 luni.

Această brânză este o sursă bună de calciu, vitamine și grăsimi. Nu te speria că zic grăsimi, pentru informația ta, există grăsimi care ajută organismul pe lângă cele care se depun.

Nimic nu se compară cu pastele făcute în casă așa că un alt ingredient necesar in cămară este Numărul 5.

Numărul 3 Paste

Fie că vorbim despre paste penne grau integral BIO, macaroane, spaghete, spirale sau tagliatelle, această categorie de făinoase este de nelipsit din cămară. Fiind ușor de păstrat și ușor de preparat, ele au devenit un aliment săptămânal pe care îl prepar cu plăcere. Pastele preparate corespunzător pot fi un aliment sănătos.

Numărul 4 Orez

Orezul poate fi o bază de mâncare cel puțin o dată pe săptămână. Avem atât de multe moduri de a prepara orezul încât este ușor de înțeles de ce nu trebuie să lipsească din cămară. Ridică mâna dacă ai mâncat în ultimele două săptămâni orez. De care orez ai mâncat? Orez sârbesc? Orez cu curry? Orez bulgăresc? Orez cu lapte?

Nu vreau să enumăr ce rețete poți folosi pentru a prepara orezul. Eu eram doar curios să aflu ce ai mâncat.

Numărul 5 Făina

Un ingredient de bază în multe preparate este făina. Cu făină se prepară pâinea, brioșe, paste, clătite și multe alte preparate. Făina poate fi folosită în gătit și pentru a îngroșa sosuri așa cum este folosit în gulaș sau în unele tocane care pot ieși prea zemoase. Ai nevoie de făină pentru șnițele, pentru crispy strips făcut acasă și pentru PRĂJITURI.

Numărul 6 Fasolea

Cu toate că este de multe ori subiect de glumă, fasolea este un aliment foarte util în bucătărie. Ea este ușor de păstrat, are fibre și antioxidanți și poate fi un substituent pentru carne din punct de vedere al cantității de proteine.

Fasolea roșie BIO este nelipsită în bucătăria mea și o prepar des. Iahnia de fasole cu cârnați este mereu prezentă la târgurile tradiționale și cu toate că nu pot spune că toți românii se dau în vânt după ea, cu siguranță nu există unul care să refuze o porție.

Pentru o alimentație mai sănătoasă, fasolea poate fi folosită și în salate. Știai?

 

Numărul 7 Bulion

Roșiile sunt printre cele mai iubite legume pentru vitaminele și gustul savuros pe care îl oferă fie că le mâncăm așa cum sunt sau le introducem în salate sau preparate. Pentru că nu putem să păstrăm cantități de roșii pentru perioade mai lungi de timp(decât în conserve), o soluție bună este și bulionul. Pentru că nu toate produsele de pe piață sunt realizate așa cum ar trebui, nu voi recomanda o marcă anume, dar vă spun altfel: căutând pe google “reteta pentru bulion pasta de rosii concentrat” vei găsi cu siguranță o rețetă pe care să o urmezi. Bulionul este folosit la supe, ciorbe și multe mâncăruri, atât pentru a le oferi culoarea roșiatică, cât și pentru gust, savoare și nutrienți.

Numărul 8 Ulei

Uleiul în bucătărie este folosit pentru majoritatea procedurilor din gătit de la prăjit până la condimentarea salatelor. Dacă vorbim despre unul dintre cele mai sănătoase uleiuri pe care le poți alege, vorbim de uleiul obținut din măsline. Ulei din măsline convențional extra virgin din Grecia, așa cum prefer să îmi pun în cruce peste salată, nu lipsește deloc din debara. De fiecare dată când imi amintesc de el îmi vine în minte bancul cu mama si fetița mică… “-Mami, mami! Ce înseamnă virgin? -Atunci când o fată este pură ea este considerată virgină.
-Mami, dar extravirgin ce înseamnă?”

Numărul 9 Semințele de floarea soarelui

Dacă tot am vorbit despre ulei, să apreciem pentru un moment și semințele de floarea soarelui. Veșnicele semințe ale căror coji sunt scuipate peste tot au o listă lungă de nutrienți. Ele sunt bogate în vitaminele E, B1, B6, acid folic, în minerale, precum magneziu, seleniu, mangan, cupru, fosfor, în tryptofan şi fitosteroli. Știai că ajută și la reducerea nivelului de colesterol în sange? Poate de asta sunt mulți burtoși care scuipă semințe la greu. Totuși, nu de asta le-am oferit această poziție. Știai că poți face pate raw din miez de floarea soarelui crud?

Îți las rețeta aici:

Speli semințele de floarea soarelui și le lași la hidratat în apă, cel puțin câteva ore sau, ca să nu stai după ele cu ceasul, mai bine le lași peste noapte. Înainte de a le folosi, semințele trebuie iar clătite în mai multe ape și arunci apa folosită la hidratare. 

Bagi la blender semințele de floarea soarelui, roșii deshidratate (cam 50 de grame măcar), măsline fără sâmburi (30 de grame), busuioc, ceapă verde, mărar, ulei de măsline, apă, sare și piper pe care le amesteci până compoziția devine cremoasă și capătă textura caracteristică unui pateu.

Muți rezultatul într-un vas și îl păstrezi la frigider liniștit în jur de două sau trei zile. Avantajul la acest pateu vegetal este că este natural și știi exact ce ai inclus în el.

Numărul 10 Mierea

Cu toate că am păstrat acest ingredient pentru finalul listei, mierea este un aliment complet, plin de nutrienți, folosit de milenii de către oameni. El este folosit atât în alimentație, cât și în cosmetică și medicina naturistă.

Mierea este un produs natural de care ar trebui să ne bucurăm cât mai des posibil. Ea este un îndulcitor mult mai sănătos pentru ceaiuri și alte băuturi. Ea are proprietăți antibacteriene și ajută la echilibrul sistemului digestiv și de aceea este recomandată și în diete.

Aici voi încheia această listă cu speranța că v-am dat niște idei bune de aprovizionare.

Acest articol a fost scris din dorința de a mânca mai sănătos și pentru a participa la competiția Spring SuperBlog 2020.

 


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Un gând despre “10 alimente sănătoase care rezistă mai mult în cămară