Învață să te relaxezi de la Maestrul Calmului! 1


Învață să te relaxezi de la Maestrul Calmului!

Ai intrat aici special pentru, probabil, din unul dintre cele două motive:

  1. Ești o persoană foarte stresată sau alte persoane te consideră extrem de stresat/stresată
  2. Mă cunoști, știi cât de calm sunt și vrei să descoperi care este secretul relaxării mele

Oricare dintre cele două motive te-a adus la mine, bine ai venit!

Pentru cei care nu mă cunosc atât de bine, eu sunt Teodor și sunt o persoană incredibil de calmă.

Puține persoane m-au văzut pierzandu-mi cumpătul, fiind stresat și chiar și mai puține persoane m-au văzut nervos.

Mi s-a spus de-a lungul timpului că “dacă ai fi mai calm ai fi mort”. Mi s-a spus că sunt defect pentru că nu prezit adrenalină când alții ar considera că este necesar sau “Nu știu cum ai rezistat! Dacă eram eu …”.

Pentru că acest articol este scris pentru a te ajuta și nu pentru a mă lăuda, voi continua prin a mă autoproclama Maestrul Calmului și prin a-ți prezenta diverse metode prin care să scapi de stresul nociv din viața ta.

Oboseala

Stresul general poate fi provocat de mai multe lucruri, dar principalul factor nociv este oboseala. Ai observat vreodată că persoanele obosite sunt mai irascibile? Ai observat că te superi mult mai ușor și reacționezi mult mai agresiv când ești obosit față de atunci când ești odihnit? Asta este datorită faptului că reacționezi asupra factorilor externi fără să mai analizezi de ce ești afectat/afectată de acest “factor”.

Persoanele care te înconjoară nu merită acest tratament și nu sunt vinovate de oboseala ta. Dacă, la fel ca majoritatea persoanelor care trăiesc în acest secol al vitezei, nu ai timp să te odihnești suficient, încearcă metoda mea.

Atunci când te simți obosit, chiar dacă vorbim de începutul zilei, când te îndrepți câtre muncă, sau de finalul zilei, când ești la capătul puterilor, ascultă muzică care îți place.

Nu trebuie să fii meloman în mod special pentru ca terapia aceasta să funcționeze. Fie că îți place să asculți AC/DC, Nightwish, Maroon 5, Justin Bieber, sau mai știu eu ce formație care nici nu ar trebui să fie într-o listă, asta trebuie să asculți.

Dacă ești pe drum, bagă căștile în urechi, dă muzica mai tare și încearcă să simți cum pasul tău se modelează pe ritmul melodiilor. Dacă ești acasă, conectează o pereche de Boxe Spacer sau ce ai prin cameră și relaxează-te.

Efectele pozitive ale muzicii asupra organismului sunt cunoscute și există nenumărate studii care au demonstrat efectele ei începând din copilărie până la bătrânețe.

Foamea

Ai auzit vorba din reclama Lion “Nu ești tu când ți-e foame!”?

Când nu ai mâncat de ceva timp stomacul tău își cere drepturile și pe bună dreptate. Organismul nostru are nevoie de nutrienți pentru a rămâne la performanțele pentru care a fost făcut și dacă tu te decizi să ții o dietă prea restrictivă, sau ai fost atât de ocupat încât nu ai apucat nici măcar să ronțăi ceva, cu siguranță vei fi mai bosumflat, mai morocănos și probabil mai prost-dispus decât ai fi în mod normal.

Ia o pauză! Mănâncă ceva. Orice! Garantez că vei fi mai bine dispus și vei avea un zămbet mai larg.

Viața este nasoală

Multe persoane consideră că viața lor este cea mai nasoală sau că ei sunt cei mai ghinioniști, bătuți de soartă și lipsiți de noroc. Stresul de a ieși din locul în care ești blocat fizic sau psihologic este imens.

Nu te cunosc, nu pretind să știu ce probleme ai sau prin ce treci. Poate, într-adevăr ești într-un moment foarte dificil, dar să îți spun două secrete:

  1. Va fi mai bine. Atunci când ai ajuns la fund, nu ai unde să te duci mai jos. Cu siguranță ai prieteni sau persoane care îți vor binele. Cu toate că nu îi crezi, ei vor să te ajute, dar până ce tu nu vei căpăta speranța că vei trece peste asta vei sta într-un lighean de amărăciune unde te vei scălda chiar dacă lucrurile se vor îmbunătăți. Deschide-te față de alții. Capătă speranța că va fi mai bine și gândește-te că tot ce este mai rău a trecut. Dacă ai reușit să ajungi până aici, poți merge mai departe. Nu contează cât cred alții în tine. Ajută, dar nu contează.
  2. Totul ține de perspectivă. Momentul în care vei avea încredere în tine și în faptul că va fi mai bine nu te vei mai stresa la fel de mult și vei descoperi că tot acest negativism este doar o perspectivă. Atunci când descoperi că există multe alte persoane cu situații mai complicate, dificile sau cu adevărat tragice descoperi că trebuie să te apreciezi pe tine și situația ta nu este chiar atât de neagră.

Eu mă relaxez în momentele mele dificile mergând la o plimbare sau uitându-mă la un film la calculator pe monitorul Spacer – IT comes home. Poate fi speranța de care ai nevoie. Trebuie să găsești o activitate care pe tine te relaxeaza. Activitatea poate fi statică precum a te uita la un film, a te juca un boardgame sau pur si simplu a te întinde câteva minute, dar poate fi și activă precum mersul pe bicicletă, practica unui sport la nivel amatorial (tenis, ping-pong, biliard, bowling, etc.). Indiferent care este activitatea care te scapă de stres, numai tu o poți descoperi prin experimentare așa că ieși acolo și implică-te în activități până o găsești pe cea cu pricina.

Timpul

Așa cum am mai menționat, suntem în era vitezei și timpul este o resursă limitată de care încercăm să tot tragem.

Sunt sigur că nu te-ai gândit niciodată că timpul ar putea să fie cauza ta de stres. Pentru că ne încărcăm programul de lucruri pe care considerăm că trebuie să le facem, nu mai găsim timp pentru noi nici cât să ne tragem sufletul sau să reflectăm asupra propriei persoane. Unii dintre noi suntem atât de aglomerați încât avem o listă de activități programată pe ore în timpul nostru liber.  De ce se mai numește timpul nostru liber dacă îl încărcăm de parcă am fi la muncă? Este absolut normal ca în lipsă de timp să fi mai stresat, dar încearcă cel puțin o dată pe săptămână ca timpul tău liber să fie cu adevărat timpul tău liber.  Fă ce vrei! Sau, dimpotrivă, nu face nimic! Este timpul tău și ai nevoie de el pentru a te reculege după o săptămână întreagă în care ai schimbat cel puțin cele 8 ore sau poate chiar mai mult pentru banii de care ai nevoie pentru a trăi. Dar, dacă nu ai timp, când să trăiești cu acei bani? La pensie? Atunci nu vei mai avea energie. Poate ai timp să îți aloci doar o oră, dar bucură-te de ea. Bucură-te de lucrurile mici care ți se întâmplă în cursul zilei. Poate ai primit un covrig de la un coleg, poate o ciocolată, poate cineva ți-a spus că arâți bine azi sau ai prins loc în transport pe drum spre muncă. Lucrurile mici se adună la fel cum stresul si oboseala se adună. De ele de ce să nu ținem cont?

Schimbarea

Schimbarea poate fi stresantă. Fie că vorbim despre schimbări la muncă, schimbări acasă, a domiciliului, a unor persoane, schimbări în grupul de prieteni, în planurile pe care le ai sau de schimbarea ta ca fizic sau personalitate, schimbările pot fi o sursă importantă de stres.

Dacă raționalizezi că singura constantă este de fapt schimbarea atunci poți accepta că schimbările vor veni indiferent unde vor fi. Dacă vorbim despre muncă, schimbările pot aduce și rezultate pozitive sau beneficii neașteptate. Dacă ne gândim la schimbarea domiciliului, raționalizează că nimeni nu moare unde s-a născut. Toți umblăm pe acest pământ și ne deplasăm din cartier în cartier, din sat în sat, din județ la județ si din țară în țară. Cel mai probabil strămoșii tăi nici nu au pășit prin orașul în care ești tu. Te-ai gândit vreodată că tu ești un explorator pe un pământ necunoscut? Dacă nu tu, cine? Copii tăi care se vor gândi ca tine? Copii copiilor tâi? Este momentul tău! Profită de asta. Dacă ne gândim la schimbarea ta fizică sau psiholocigă trebuie să fii sincer cu tine că toți ne schimbăm de-a lungul timpului. Nici de la o zi la alta nu mai ești altul pentru că toți suntem sume ale experiențelor și a factorilor externi de care ne-am lovit. Important este să ne acceptăm așa cum suntem, să înțelegem că suntem perfecți așa cum suntem pentru că dacă nu am fi așa, nu am fi noi.

Nu îți place că ești stresat? Acceptă faptul că ești o persoană cu mult stres și ești cu un pas mai aproape de a schimba ceva. Stresul este tot acolo? Nici o problemă. Toți suntem stresați.

Ce? Maestrul Calmului este stresat? Da! Dar, am un secret suplimentar. Mă iubesc atât de mult încât fac tot posibilul să ma relaxez rapid. Nu îmi place să îmi fac singur rău și de fiecare dată când simt că mă roade stresul, pur și simplu îl las să mă părăsească. Găsesc căteva momente pentru a mă rupe de lume, de gândurile nocive și de a mă relaxa.

Ascultă sfaturile mele și sunt sigur că și tu vei fi cu un pas mai aproape de a fi un Maestru al Calmului.

Acest articol a fost redactat cu o lipsă maximă de stres pentru Spring Superblog 2020.


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Un gând despre “Învață să te relaxezi de la Maestrul Calmului!